Бүтээлийн нэр
Улс төрийн намд тавих шүүхийн хяналт
Хэлбэр
Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл
Салбар
Үндсэн хуулийн процесс, Улс төрийн нам
Бүтээлийн товч
Намд Үндсэн хуулийн шүүх, намыг бүртгэсэн шүүх хяналт тавьж байх нь улсын аюулгүй байдал, Үндсэн хуульт байгууллын үүднээс зүй ёсны хэрэг. Энэ нь нам Үндсэн хуулийн дагуу ажиллаж байгаа эсэхийг хэмжих, улс төрийн зохиомол хямрал бий болгохгүйн тулд хэрэгтэй. Зарим орны Үндсэн хуульд намын зорилго, үйл ажиллагаа Үндсэн хууль, ардчилалын зарчмуудад нийцсэн байх шаардлагыг тавьсан байдаг. Өөрөөр хэлбэл намын зорилго, үйл ажиллагаа нь Үндсэн хуулиар бэхжүүлсэн ардчилсан хэв журамд нийцэхгүй, эсхүл түүнийг зайлуулах оролдлогыг илэрхийлж байвал, мөн тухайн улсын бүтцэд халдсан шинжийг агуулж байвал Үндсэн хуулийн шүүх улс төрийн намыг хориглох боломжтой. Харин манай улсад улс төрийн намын үйл ажиллагаа Үндсэн хуульд нийцэж буй хянах шаарлага байгаа эсэх, тий боломж байгаа эсэх талаар энэхүү өгүүлэлд авч үзсэн болно.
Түлхүүр үг
улс төрийн нам, улс төрийн намд тавих шүүхийн хяналт, Үндсэн хуулийн шүүхээс улс төрийн намын үйл ажиллагааг хянах нь
Бичигдсэн огноо
2014-12-26
Хуудсын тоо
8
Хэл
Монгол
Байршуулсан огноо
2016-04-12
Товч мэдээлэл үзсэн
7742
Бүрэн эхээр нь үзсэн
322
Эшлэлийн тоо
14
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
П.Баттулга “Улс төрийн намд тавих шүүхийн хяналт” (2014), ... дахь/дэх тал. Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/16
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Эшлэлүүд

[1] Б.Чимид “Төр, нам эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” I дэвтэр УБ., 2008. 1999 дэх тал.

[2] Ж.Амарсанаа “Ардчилсан эрх зүйт ёс” УБ., 2009. 35 дахь тал.

[3] Б.Чимид “Төр, нам эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” II дэвтэр УБ., 2008. 234 дэх тал.

[4] Ардчилсан намын Гүйцэтгэх зөвлөлийн хурлын 2015 оны 7 дугаар сарын 03-ны өдрийн “Үүрэг өгөх тухай” 06 дугаар тогтоол.

[5] Ардчилсан намын Гүйцэтгэх зөвлөлийн хурлын 2015 оны 4 дүгээр сарын 28-ны өдрийн “Тавантолгой орд газрыг ашиглах тухай” 05 дугаар тогтоол. Эх сурвалж: http://www.itoim.mn/index.php/site/news/370

[6] Б.Чимид “Төр, нам эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” I дэвтэр УБ., 2008. 200 дахь тал.

[7] 1990 оны Улс төрийн намуудын тухай хуулийн 14 дүгээр зүйлийн 2 дах  хэсэг “Энэ хуулийн 2 дугаар зүйлийн гурав дахь хэсэгт зааснаар хориглосон үйл ажиллагаа явуулж байгаа намыг БНМАУ-ын Дээд шүүхийн шийдвэрээр тарааж болно.”

[8] http://www.legalinfo.mn/law/details/619?lawid=619

[9] Сон Ин Хёг “БНСУ-ын Үндсэн хуулийн шүүхийн арга ажиллагаа ба процесс” Хууль дээдлэх ёс сэтгүүл УБ., 2008. №2. 58 дахь тал.

[10] Ц.Сарантуяа “Үндсэн хуулийн процессын эрх зүй: суурь ойлголт, тулгамдсан асуудал” УБ., 2005, 132 дахь тал.

[11] Сон Ин Хёг “БНСУ-ын Үндсэн хуулийн шүүхийн арга ажиллагаа ба процесс” Хууль дээдлэх ёс сэтгүүл УБ., 2008. №2. 58 дахь тал.

[12]http://www.foxnews.com/world/2014/12/18/s-korea-constitutional-court-orders-dissolution-leftist-party-accused-pro-north/

[13] Холбооны Үндсэн хуулийн шүүхийн тухай хуулийн 46 дугаар зүйлийн 3 дахь хэсэг.

[14] http://www.bundesverfassungsgericht.de/EN/Verfahren/Wichtige-Verfahrensarten/Parteiverbotsverfahren/parteiverbotsverfahren_node.html