Бүтээлийн нэр
Захиргааны хэргийн шүүх: Өнгөрсөн, Одоо, Ирээдүй
Хэлбэр
Нийтлэл
Салбар
Шүүх эрх мэдэл
Бүтээлийн товч
Төрийн эрх мэдлийг хуваарилах, эрх мэдлүүд харилцан хяналттай байхын үндэс нь эдгээр эрх мэдлүүдийн хоорондын асуудал гэхээсээ илүүтэй иргэдийн эрх, эрх чөлөөний хэрэгжилт яавал бодитой байх вэ гэдгээс урган гарсан хяналтын тогтолцоо. Монгол Улсад захиргааны хэргийн шүүх байгуулагдахаас өмнө төрийн эрх мэдэл хуваарилалт бодит амьдрал дээр хэрэгжиж байсан уу гэдгийгcheck and balance/хяналт-тэнцвэр/-ийн зарчмын нэг хэсэг болоххууль тогтоох, гүйцэтгэх, шүүх эрх мэдэл харилцан нэг нь нөгөөдөө хяналт тавих механизмын үүднээс авч үзэхэд л шүүх эрх мэдлийн зүгээс гүйцэтгэх эрх мэдлийн үйл ажиллагаандхяналт тавих байдал ихээхэн учир дутагдалтай байлаа.

Монгол Улсад захиргааны хэргийн шүүхийг байгуулсан ньгүйцэтгэх эрх мэдлийн байгууллагуудын үйл ажиллагааг шүүхийн мэргэшүүлсэн хяналтанд оруулж, ингэснээр эрх мэдлийн харилцан хяналтыг бий болгож хүний эрхийг хамгаалах хууль зүйн баталгаа өргөжүүлсэн явдал байв. Энэ өгүүлэлд захиргааны хэргийн шүүхийн зорилго, ач холбогдол, Монгол Улсын захиргааны хэргийн шүүхийн өнгөрсөн, одоо, ирээдүйн талаарх нөхцөл байдлын талаар товч өгүүлсэн болно.
Түлхүүр үг
захиргааны хэргийн шүүх, Монгол Улсад захиргааны хэргийн шүүх байгуулагдсан нь, төрийн эрх мэдэл хуваарилалт ба захиргааны хэргийн шүүх
Бичигдсэн огноо
2013-10-15
Хуудсын тоо
5
Хэл
Монгол
Байршуулсан огноо
2016-04-12
Товч мэдээлэл үзсэн
6579
Бүрэн эхээр нь үзсэн
410
Эшлэлийн тоо
14
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
П.Баттулга “Захиргааны хэргийн шүүх: Өнгөрсөн, Одоо, Ирээдүй” (2013), ... дахь/дэх тал. Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/18
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Эшлэлүүд

[1] Б.Чимид нар “Монгол Улсын шүүх эрх мэдлийн шинэтгэл” Нээлттэй нийгэм форум УБ., 2010, 47 дахь тал.

[2] Н.Лүндэндорж "Төрийн онол" УБ., 2008, 213 дахь тал.

[3] П.Одгэрэл “Захиргааны эрх зүйн ерөнхий анги” 2 дахь хэвлэл, УБ., 2008, 62 дахь тал.

[4]  Б.Чимид “Төр, нам, эрх зүйн шинэтгэлийн эгзэгтэй асуудал” Хоёрдугаар дэвтэр УБ., 2008, 82 дахь тал.

[5] Дан ганц нэхэмжлэгчийн нэхэмжлэлийн шаардлагыг хангаж шийдвэрлэснээр иргэний эрх хангагдсан гэсэн үг биш бөгөөд бараг бүх захиргааны хэрэгт гуравдагч этгээд буюу иргэн, хуулийн этгээд байдаг гэдгийг тэмдэглэе.

[6] М.Батсуурь "Монгол Улс дахь дагнасан шүүхийн тогтолцоо: үр нөлөө, анхаарах зарим асуудал" илтгэл УБ., 2013.

[7] 2002 оны Шүүхийн тухай хуулийн 32 дугаар зүйлийн 32.10 дахь хэсэг.

[8] Б.Чимид нар “Монгол Улсын шүүх эрх мэдлийн шинэтгэл” Нээлттэй нийгэм форум УБ., 2010, 51 дэх тал.

[9] М.Батсуурь "Монгол Улс дахь дагнасан шүүхийн тогтолцоо: үр нөлөө, анхаарах зарим асуудал" илтгэл УБ., 2013.

[10]Үндсэн хуулийн цэцийн 2005 оны 03 дугаар сарын 31-ний өдрийн 02 дугаар дүгнэлт. http://www.legalinfo.mn/law/details/997?lawid=997

[11] Б.Чимид нар “Монгол Улсын шүүх эрх мэдлийн шинэтгэл” Нээлттэй нийгэм форум УБ., 2010, 46 дахь тал /дам ишлэв/.

[12] Монгол Улсын Их Хурлын 2013 оны 01 дүгээр сарын 24-ний өдрийн "Шүүгчийн орон тоо батлах тухай" 12 дугаар тогтоолоор Захиргааны хэргийн давж заалдах шатны шүүхийг 13, Захиргааны хэргийн анхан шатны 20 дугаар шүүхийг 15 орон тоотой байхаар баталсан.

[13]Ингэж байгуулах шаардлага байгаа тухай Захиргааны хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн шүүгч Ц.Цогттой ярилцахад хэлж байсан.

[14]О.Зандраа “Нийтийн эрх ашгийг шүүхэд нэхэмжлэн хамгаалах асуудал” Захиргааны эрх зүй – 4 (Сургалтын гарын авлага) УБ., 2012, 53 дахь тал.