Бүтээлийн нэр
Defining “dominant market position” in different legal jurisdictions (Comparative study with other country’s legislation)
Хэлбэр
Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл
Салбар
Арилжаа & Бизнесийн эрх зүй
Бүтээлийн товч
Defining the dominant market position is crucial to maintain the fair competition, to protect customers and more essentially to ensure anti-monopoly actions. Therefore, the countries try to find proper legal regulation for anti-monopoly that is possible to implement, on the one hand, for ensuring the protection mechanism of the customers, on the other hand, for making favorable and fair business environment. Through this paper, I am attempting to illustrate and to answer some questions put in front of myself that what is dominant market position, how to define a dominant market position of the legal entity in China?
Тус өгүүллээр давуу эрхтэй зах зээл гэж юу болох, зах зээлийн давуу эрхтэй хуулийн этгээдийг хэрхэн БНХАУ-д тодорхойлдог талаар судлан бичсэн болно.
Түлхүүр үг
Chinese Economic Law, Anti-monopoly law, and Dominant Market Position, dominance
Бичигдсэн огноо
2018-06-08
Хуудсын тоо
4
Хэл
Англи
Байршуулсан огноо
2019-02-15
Товч мэдээлэл үзсэн
2816
Бүрэн эхээр нь үзсэн
29
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
М.Болор-Эрдэнэ “Defining “dominant market position” in different legal jurisdictions (Comparative study with other country’s legislation)” (2018), ... дахь/дэх тал. Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/456
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх