Бүтээлийн нэр
Улс төрийн намын хяналтын тогтолцоо хэрэгжихгүй байх нь Монгол улсын Үндсэн хуулиар зохицуулагдсан улс төрийн намын санхүүжилтийн ил тод байдлыг зөрчиж буй асуудлын талаар судлах нь
Хэлбэр
Эрдэм шинжилгээний өгүүлэл
Салбар
Үндсэн хуулийн эрх зүй
Бүтээлийн товч
2019 оны Үндсэн хуулийн нэмэлт, өөрчлөлтөөр 19 дүгээр зүйлийн 19.3 дахь хэсэгт “Намын дотоод зохион байгуулалт ардчилсан зарчимд нийцсэн, хөрөнгө, орлогын эх үүсвэр, зарцуулалт нь нийтэд ил тод байна” гэсэн зүйл заалтыг тусгаж өгсөн. Үүнээс үзвэл 2005 онд батлагдсан Улс төрийн намын тухай хуулиар зохицуулагдсан нэгэн зүйл заалт болох 20.1-т “Намын санхүүгийн үйл ажиллагаанд тухайн намын хяналтын байгууллага хяналт” тавихаар байгаа нь өөрөө Үндсэн хуулиар зохицуулагдсан ил тод байдал хэрэгжиж чадахгүй байдалд хүрэхээр байна. Учир нь Улс төрийн намын санхүүжилтын ил тод байдал улсын төрийн намын санхүүжилттэй маш нягт харилцан хамааралтай байдаг бөгөөд хяналтын тогтолцоо хэрэгжиж чадахгүй бол ил тод байдал өнөөгийн Монгол Улсад бодитой байхааргүй байна.

Иймд би энэхүү илтгэлдээ улс төрийн намын хяналтын тогтолцоо болон ил тод байдлын талаар түлхүү гадаадын улстай харьцуулан судлах замаар илтгэлээ хөндөн авч судаллаа.
Түлхүүр үг
Үндсэн хууль, Улс төрийн намын тухай хууль, Илт тод байдал, Хяналт, Санхүүжилт, Нам
Бичигдсэн огноо
2020-09-01
Хуудсын тоо
15
Хэл
Монгол
Байршуулсан огноо
2022-10-19
Товч мэдээлэл үзсэн
1470
Бүрэн эхээр нь үзсэн
26
Эшлэлийн тоо
44
Санал болгож буй эшлэлийн загвар
М.Нямжаргал М.Оюунхорол “Улс төрийн намын хяналтын тогтолцоо хэрэгжихгүй байх нь Монгол улсын Үндсэн хуулиар зохицуулагдсан улс төрийн намын санхүүжилтийн ил тод байдлыг зөрчиж буй асуудлын талаар судлах нь” (2020), ... дахь/дэх тал. Legaldata-аас унших боломжтой: https://legaldata.mn/b/1372
Цуглуулганд нэмэх
Бүтээлийг цуглуулгандaa нэмэхийн тулд нэвтэрсэн байх шаардлагатай.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
Эшлэлүүд
  1. Б.Чимид. Үндсэн хуулийн мэдлэг. УБ хот., 2008 он.
  2. Монголын улс төрийн санхүүжүүлтийн эрх зүйн орчин “Дүн шинжилгээ, санал зөвлөмж”. УБ хот., 2018 он.
  3. Улс төрийн санхүүжилтийн ил тод байдал, авилгын эрсдэлийн үнэлгээ. УБ хот., 2018 он.
  4. Улс төрийн намын тухай хууль, 2005 он
  5. O.Мөнхсайхан. https://dnn.mn/о-мөнхсайхан-улс-төрийн-санхүүжилтийг-ил-тод-болгох-цор-ганц-заалтыг- цэц-шууд-хүчингүй-болгохгүй [Сүүлд үзсэн огноо 2020.03.25]

  6. Б.Чимид. Үндсэн хуулийн мэдлэг. УБ хот., 2008 он.

  7. Улс төрийн санхүүжилтийн ил тод байдал, авилгын эрсдэлийн үнэлгээ. УБ хот.,2018 он.

  8. Улс төрийн санхүүжилтийн ил тод байдал. авилгын эрсдэлийн үнэлгээ. УБ хот.,2018 он.

  9. Улс төрийн санхүүжилтийн ил тод байдал. авилгын эрсдэлийн үнэлгээ. УБ хот., 2018 он.

  10. Мөн тэндээс

  11. http://www.demparty.mn/ [Сүүлд үзсэн огноо 2020.03.26]

  12. Монгол ардын нам. www.mpp.mn [Сүүлд үзсэн огноо 2020.04.25]

  13. Улс төрийн санхүүжилтийн ил тод байдал, авилгын эрсдэлийн үнэлгээ. УБ хот., 2018 он.

  14. Б.Чимид. Үндсэн хуулийн мэдлэг.УБ хот., 2008 он.

  15. Улс төрийн намуудын санхүүжилт, гишүүнчлэл, орон нутгийн сонгууль дахь улс төрийн намын оролцоог боловсронгуй болгох нь

  16. Д.Гангабаатар. Үндсэн хуулийн эрх зүй. УБ хот., 2016 он.

  17. Ч.Өнөрбаяр. А.Бямбажаргал. Үндсэн хуулийн процессын эрх зүй-оюутны гарын авлага. УБ хот., 2011 он.

  18. Д.Гангабаатар. Үндсэн хуулийн эрх зүй. УБ хот., 2016 он.

  19. Мөн тэнд

  20. Монгол улсын Үндсэн хууль, 1992 он.

  21. Монгол Улсын Үндсэн Хууль, 1992 он.

  22. Улс төрийн намын тухай хууль, 2005 он.

  23. Улс төрийн намын тухай хууль, 2005 он.

  24. Бодлогын асуудал. Нээлттэй нийгэм форумаас эрхлэн гаргаж буй цуврал, Дугаар No 14. УБ хот., 2018 он.

  25. Улс төрийн санхүүжилтийн ил тод байдал, авилгын эрсдэлийн үнэлгээ. УБ хот. 2018 он.

  26. Монголын улс төрийн санхүүжүүлтийн эрх зүйн орчин “Дүн шинжилгээ, санал зөвлөмж”. УБ хот., 2018 он.

  27. Сонгуулийн тухай хууль, 2019 он.

  28. Мөн тэнд

  29. Мөн тэнд

  30. Улс төрийн намын тухай хууль, 2005 он.

  31. Т.Энхжаргал. Т.Амарзаяа, Н.Ахмарал, Г.Батдорж. Улс төрийн намуудын санхүүжилтийн ил тод байдлыг хангах эрх зүйн зохицуулалтыг боловсронгуй болгох нь-Тойм судалгаа. УБ хот., 2018 он.

  32. ХБНГУ-ийн Үндсэн хууль, https://www.bundestag.de/ggfbclid=IwAR1j5eSi_mwuTcclGcbkGlnRcsUuDAiJDQwU6zTX9K3NQn7FxP5RbC1g80 [Сүүлд үзсэн огноо 2020.04.05].

  33. ХБНГУ-ийн хууль https://www.bundestag.de/gg?fbclid=IwAR2hjPFKLntEjb4m4dz0MgPUdncJSTcueN89Bp_JS7Cc0D1UhSnugvcJMu

    [Сүүлд үзсэн огноо 2020.04.08].

  34. Улс төрийн намуудын санхүүжилт, гишүүнчлэл, орон нутгийн сонгууль дахь улс төрийн намын оролцоог боловсронгуй болгох нь: Судалгаа. УБ хот.,2014 хот

  35. ХБНГУ-ийн хууль: https://www.bundestag.de/gg?fbclid=IwAR1j5eSi_mwuTcclGcbkGlnRcsU-uDAiJDQwU6zTX9K3NQn7FxP5RbC1g80 [Сүүлд үзсэн огноо 2020.04.09].

  36. Parteiengesetz [ParteiG]

  37. Улс төрийн намуудын санхүүжилт, гишүүнчлэл, орон нутгийн сонгууль дахь улс төрийн намын оролцоог боловсронгуй болгох нь: Судалгаа. УБ хот., 2014 хот

  38. Мөн тэндээс

  39. Улс төрийн намуудын санхүүжилт, гишүүнчлэл, орон нутгийн сонгууль дахь улс төрийн намын оролцоог боловсронгуй болгох нь: Судалгаа. УБ хот., 2014 он.

  40. Улс төрийн намуудын санхүүжилт, гишүүнчлэл, орон нутгийн сонгууль дахь улс төрийн намын оролцоог боловсронгуй болгох нь: Судалгаа. УБ хот., 2014 он.

  41. Мөн тэнд

  42. Мөн тэнд

  43. Мөн тэнд

  44. Policy Association for an Open society, Legislation and control mechanisms of political parties’ funding. Czech Republic, Poland, Romania, Ukraine. 125 (2005).