Дэлхий даяар олон улс орнууд бүрэн тусгаарлах хорио цээр тогтоож, гар утсаар дамжуулан олон нийтийг хяналтанд оруулан мөшгиж, шашны үйлчилгээг түдгэлзүүлж, аялал жуулчлалыг хязгаарлаж, цэргийн хүчээр тусгаарлах дэг журмыг сахиулж байгаа үйл явдлын гэрч өнөөдөр бид болж байна.
Эдгээр арга хэмжээг олон нийтээр ихээхэн дэмжиж байгаа боловч зарим судлаачид, идэвхитнүүд эдгээр арга хэмжээ нь урт хугацаандаа иргэний эрх чөлөө, Үндсэн хуулийн ардчиллыг дордуулахад хүргэж болзошгүй хэмээн болгоомжилж байна.
Энэхүү товч эссэнд бид улс орон бүрт нарийвчлан зохицуулалт нь харилцан адилгүй өөр хэдий ч COVID-19 үед хэрэгжүүлэх арга хэмжээний хууль зүйн өргөн хүрээний гурван үндэслэл байгаа болохыг тодорхойлов. (1) Үндсэн хуульд заасны дагуу онц байдал зарлах, (2) нийгмийн эрүүл мэнд эсвэл гамшгийн тухай хүчин төгөлдөр үндэсний хууль тогтоомжийг ашиглах (3) онц байдал зарлах тухай шинэ хууль батлах юм. Энэхүү эссэгээр нэрлэсэн өргөн хүрээний зорилгыг дэлгэрүүлэн тайлбарлаж, хууль дээдлэх ёс, иргэний эрх чөлөөг хязгаарлах эрсдэл байгаа эсэхийг үнэлэх болно.
Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
ШИНЭЭР НЭМЭГДСЭН
Төмөрбаатар Бадрах Хуулиар тогтоосон хүүгийн ойлголт, онцлог
Төмөрбаатар Бадрах Төвлөрсөн шүүхээс төрөлжсөн шүүх рүү
Төмөрбаатар Бадрах Хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааг иргэдэд ойртуулах нь
Төмөрбаатар Бадрах Хуулийн этгээдэд эрүүгийн хариуцлага хүлээлгэх зарим асуудал
Пүрэвсүрэн Ганзориг Нийгмийн аж ахуй эрхлэлт- хөгжлийн асуудлыг шийдвэрлэх арга зам