Бүртгэлтэй бол нэвтрэх | Бүртгэлгүй бол бүртгүүлэх
[1] С.Төмөр “Монгол Улсын Үндсэн хуулийн эрх зүй”, Нутгийн өөрөө удирдах ёс: онол, туршлага, хэтийн төлөв”, УБ.,2004 он, 20-р тал
[2] Б.Чимид “Үндсэн хуулийн мэдлэг”.УБ.,2008 он, 367-р тал
[3] Z. Józsa, Önkormányzati szervezet, funkció, modernizáció, Budapest-Pécs 2006. p. 176.
[4] Cf. I. Balázs, A francia helyi önkormányzati rendszer átalakulása napjainkban, Állam- és Jogtudomány, Vol. 57, No. 2, 2016, p. 23.
[5] K. Sipos, Katalónia és a „nemzetté válás” alkotmányos folyamata http://kisebbsegkutato.tk.mta.hu/uploads/files/archive/81.pdf (9 Mai 2018) p. 13.; and Sipos Katalin, A regionalizáció történeti és jogi aspektusai (Spanyolország, Olaszország, Franciaország), Institute for Legal Studies of the Hungarian Academy of Sciences, Publications. n. 6. Budapest 1993. p. 92.
[6] Монгол Улсын Үндсэн хуулийн тавин есдүгээр зүйлийн 1 дэх хэсэг
[7] “Монгол Улсын Захиргааны ерөнхий хуулийн тайлбар” (Судалгаа, хэрэглээний).УБ.,2017 он, 279 дэх тал
[8] Үндсэн хуулийн жаран хоёрдугаар зүйлийн 2-т зааснаар хууль болон төрийн зохих дээд шатны байгууллагын шийдвэрт тухайлан заасан асуудлыг нутгийн өөрөө удирдах байгууллага бие даан шийдвэрлэх боломжгүй бөгөөд газар өмчлөлийн холбогдолтой харилцааг хуулиар тухайлан зохицуулсан байгаа билээ. Гэтэл газар өмчлөх харилцааг зохицуулах хэм хэмжээний актын зарим тодорхой хэлбэрүүдийг Монгол Улсын хууль тогтоомжид тусгаж өгсөн байдаг. Тухайлбал, Монгол Улсын иргэнд газар өмчлүүлэх тухай хуулийн 9.1.3-т “иргэнд өмчлүүлэх газрын суурь үнэлгээ, аргачлалыг батлах”, 9.1.5-д “Иргэнд өмчлүүлэх газрын төлөв байдал, чанарын улсын хянан баталгаа хийх журмыг батлах” эрхийг Засгийн газарт олгосон байгаа нь агуулгын хувьд хуулийг хэрэгжүүлэхэд шаардлагатай, зохион байгуулалтын шинжтэй хэм хэмжээний актууд байна.
[9] УИХ хэм хэмжээ тогтоох эрх мэдлээ бусдад шилжүүлэхэд баримтлах зарчим, хязгаарыг тогтоосон нарийвчилсан зохицуулалт байхгүй учраас хэм хэмжээ тогтоох хэт ерөнхий хүрээний буюу “эрх олгосон”, тодорхой хүрээнд буюу “үүрэг болгосон” гэсэн хоёр хэлбэрээр шилжүүлж байна. (“Монгол-Өмгөөлөгч хууль зүйн фирмээс Хууль зүйн яам, НҮБ-ын хөгжлийн хөтөлбөрийн “Ядуу хүмүүсийн эрх зүйн чадавхийг нэмэгдүүлэх замаар ядуурлыг бууруулах нь” төслийн санхүүжилтээр хийсэн “Захиргааны хэм хэмжээ тогтоосон шийдвэрт дүн шинжилгээ хийсэн судалгааны ажил”), 2012 он
[10] “Монгол Улсын Захиргааны ерөнхий хуулийн тайлбар” (Судалгаа, хэрэглээний).УБ.,2017 он, 281 дэх тал
[11] Захиргааны эрх зүй: захиргааны шүүхийн практик /цуврал гарын авлага/ №13 I хэсэг.УБ., 2006,119 дэх тал
[12] “Монгол Улсын Захиргааны ерөнхий хуулийн тайлбар” (Судалгаа, хэрэглээний).УБ.,2017 он, 285 дэх тал
[13] П.Одгэрэл “Захиргааны эрх зүйн ерөнхий анги” 3 дах хэвлэл,УБ., 2016 он, 288 дах тал
[14] Монгол Улсын Үндсэн хуулийн цэцийн 2019 оны 9 дүгээр сарын 20-ны өдрийн дугаар 04 дүгнэлт
[15] 2021 оны 9 дүгээр сарын 6-ны өдөр Түргэн үйлчилгээний цэгээр амь зуугчдын холбооноос Нийслэлийн Иргэдийн төлөөлөгчийн хурал, Нийслэлийн Засаг дарга, Нийслэлийн Иргэдийн төлөөлөгчдийн хурлын дэргэдэх дэд хороонд хандаж “Улаанбаатар хотод түргэн үйлчилгээний цэг ажиллуулахад холбогдох дүрэм, журам тодорхойгүй байдгаас хүндрэлтэй байна. Тиймээс холбогдох дүрэм, журмыг цэгцэлж өгнө үү” гэсэн шаардлага хүргүүлсэн байна.
[16] Уг актыг Үндсэн хуулийн 62 дугаар зүйлийн 62.2 дах хэсгийг үндэслэсэн байна.
[17] Монгол Улсын засаг захиргаа, нутаг дэвсгэрийн нэгж, түүний удирдлагын тухай хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийн танилцуулга / http://mojha.gov.mn/wp-content/uploads/2019/11/introduction-2019-10-29.pdf?fbclid=IwAR3irJGc0pIuNrRd0jcIDCDOb4iJlW6yEA-rQ0s7zQqtOv55HuOrvamBe4s /
МЭДЭЭ, МЭДЭЭЛЭЛ

2025 оны 01 дүгээр сарын эрэлттэй бүтээлийн чансаа
4 days ago

Шүүхээр шийдвэрлэсэн захиргааны хэргийн 2017-2023 оны түүхчилсэн статистик мэдээлэл
1 week ago

Ep 32 | Давагдашгүй хүчин зүйл нь Зээлдэгчийг үүргээс чөлөөлөх, багасгах үндэслэл болох уу?
3 weeks ago

Сэжигтэн П.Цагаан, Ц.Элбэгдорж нарыг баривчлах тухай шүүгчийн захирамжийг хүчингүй болгуулах тухай нийслэлийн прокурор болон мөрдөгчийн саналыг шүүх хүлээн авлаа
1 month ago
ШҮҮХИЙН ШИЙДВЭРИЙН ХУРААНГУЙ
-
Гэрээний хавсралтад зааснаар ам.долларын ханшийн зөрүүг гэрээний үүргийг хугацаанд нь биелүүлээгүйгээс учруулсан хохиролд тооцохоор нэхэмжилснийг хэрэгсэхгүй болгов.
2025-02-07
-
Австрали улсын холбооны шүүхийн шийдвэрийн хураангуй-Олон улсын гэрээ, хэлэлцээрийг хэрэгжүүлэх үүрэгтэй холбоотой парламент, засгийн газрын бодлого тодорхойлох асуудал нь шүүхийн хяналтын хүрээ, хязгаарт хамааралгүй.
2025-02-06
-
Хувьцаа худалдах-худалдан авах хэлцэл байгуулахдаа компанийн бусдад төлөх өр төлбөрийг мэдээгүй нь хэлцлийг хүчингүйд тооцуулах үндэслэл болох уу?
2025-02-04
-
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-02-08 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Энхбуянт Отгонбаатар
2025-02-08 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-02-07 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-02-07 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-02-07 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Болдхуягийн Пүрэвсүрэн
2025-02-07 Эрх зүйн шүүмждуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-02-05 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Ганхуягийн Агар-Эрдэнэ
2025-02-05 Эрдэм шинжилгээний өгүүлэлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-02-05 Сэтгүүлдуудаж байна ! -
Монгол Улсын Дээд шүүх
2025-02-04 Сэтгүүлдуудаж байна !